14 mars 2010

Bakslag....

Jahapp... så gick det! Som vanligt när jag börjar träna så har jag nu fått ett ordentligt bakslag med bäckenet snett igen. Är glad att det finns värktabletter som tar bort smärttopparna, men vet att jag imorgon måste kontakta antingen en kiropraktor, naprapat eller sjukgymnast för att få hjälp. Sen är det bara på't igen, men kanske lite försiktigare.

Ska också lämna in bilen på verkstad imorgon, den har ett tag låtit som ett riktigt tröskverk när man bromsat och av någon underlig anledning har detta tillkommit sedan sonen fick körkort och jag nästan aldrig kör bilen längre... hmmm. Ex-särbon kollade bilen idag när han hämtade mig för en biltur i solen eftersom jag haft svårt att promenera, och han konstaterade att bromsarna i fram var helt slut och att han aldrig sett bromsar som varit sååå slut. Är lite ledsen över att jag sade ifrån till honom när vi gjorde slut att nu behöver han inte lägga sig i min bil längre, för hade han fått lyssna på bilen lite tidigare så kanske han kunnat konstatera vad det för fel redan när det började låta. SUCK!! Det blir en utgift på minst 2000 kr.... ännu djupare SUCK!!


Är oerhört glad över att jag mår så bra mentalt just nu, det gör det så mycket lättare att hantera motgångarna och som den eviga optimist jag är så vet jag att det mesta brukar blir bra till slut!
Jag har i alla fall haft en underbar helg, så det så!

6 kommentarer :

Tina sa...

Hej vännen!!
Men AJ!!! Inte kul! Hoppas du får hjälp tidigt imorron så du slipper ha ont. Ja, ibland är det verkligen lätt att hålla sig för skratt eller hur!?
Jag hoppas du får bukt på bilskrället oxå.. det är så tråkiga pengar =(
Men härligt att du ser det som är positivt mitt i eländet..att du mår bra mentalt, för du har så rätt.. allt blir så mycket lättare om man får må bra menatlt!!!
Jag önskar du fanns nämre mig.. eller jag ´dig..fniss.. då hade jag kommit & gett dig en kram, men det får bli en här över istället =)
Önskar dig en fin början på veckan vännen!!
KRAM Tina

Pia sa...

Tack Tina, Din tanke och kram värmer!
Hoppas Du får en fin vecka också!
Kram

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Usch Pia vad retligt - allra mest med bäckenskadan! När materiella prylar går sönder försöker jag ta det med fattning och tänka att det är en världslig sak som ha sa Karlsson på Taket - men visst sved det när jag måste byta kylskåsdörr för 3000 i veckan som gick.

anette sa...

Trist med din värk, hoppas att dom kan fixa ordning på det i morgon..
Så du kan ta långa sköna promenader. Men skönt att du fick komma ut en sväng och njuta i bilen idag ..
Kram

Photo by Maria sa...

Bilar är bra att ha men ack så dyra att hålla i ordning på :-(

oppas att du kommer till ngn som kan fixa till dig med så du slipper ha ont, viktigare än bilen ändå..

Kram Mia

Livskrafter sa...

Ja bilar som krånglar är inte kul. De är ett nödvändigt ont brukar jag säga men jag klappar allt om min bil ibland så att hon inte ska strejka :)En kropp som krånglar är ju heller inte önskvärt men vet man vad problemet är får man ju anpasa sig efter detta och precis som du sger när den mentala hälsan är bra så klarar man det mesta galant. Om man liksom skapat resurser att möta livet som det är
Kramar
Emma