13 mars 2010

Det finns olika sorters solstrålar...

Solen har lyst med sina vackraste strålar de senaste dagarna och det är härligt att se hur det påverkar oss människor! Man möts av leenden vart man än går och humöret verkar vara på topp för de flesta.

Mina dagar har gått i rasande fart, med mycket jobb, hemmasysslor och ta-hand-om-Pia-tid. Torsdag kväll var jag på "Bull & Bear" vid Stureplan på after-work med arbetskamraterna, som alltid brukar vara trevligt. Åkte dock hem i god tid för en gångs skull, det var ju arbetsdag dagen efter. Igår kväll kom min äldste musketör för att sova hos mormor och vi hade en härlig myskväll, han till och med somnade på två röda efter begäran om lite ryggkliande och sång.
Min lilla solstråle väckte mig, i mitt tycke, i ottan, men å andra sidan var det skönt att komma upp i tid till det vackra vädret. Efter filmen "Narnia" och lite iordningställande av hemmet tog vi en promenad för att köpa "Narniagubbar" till Emils stora lycka.

Var senare på eftermiddagen hos min älskade syster och gratulerade två av syskonbarnen, som fyllt år de senaste veckorna och som vanligt var det alldeles för länge sedan vi sågs. Imorgon ska vi gå och träna, men det enda trista just nu är att mitt bäcken hoppat snett igen så jag vet inte hur det ska gå. Måste försöka få en tid hos någon som kan fixa till det snabbt så att jag inte kommer av mig i yogan och förestående träning med syrran på Nautilus. Vet ju av mångårig erfarenhet att det finns inget som drar ner humöret så mycket som att gå och ha ont hela tiden.
Har annars inget planerat för morgondagen, så jag hoppas få njuta solstrålarnas värme och magi på nästippen.

(Syrrans katt Selma njuter av värmen på fönsterbrädan)

6 kommentarer :

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Det låter ju inte alls bra att ditt bäcken hoppat snett - det måste ju göra jätteont. Hoppas du hittar någon som kan fixa det så du kan fortsätta yoga - jag måste också komma igång med det!

Jenny L sa...

Uttrycket "ta-hand-om-Pia-tid" tyckte jag mycket om. Det kommer jag att "apa" efter. :)

Photo by Maria sa...

Vilken härlig dag med din äldsta musketör och han ser förträffligt nöjd ut..

Ja ta tag i det onda direkt så att det försvinner..

Kram Mia

Pia sa...

Mia och Eva, det gör inte jätteont, är snarare obehaligt, men jag lovar att fixa ryggen snabbt!

Jenny, tycker absolut att Du ska "apa efter" :)

Annika Estassy sa...

Tänk vad solen gör skillnad! Den kommer fram och vips slutar vi att klaga på snön. Längtan efter våren är kvar förstås men allt blir mer uthärdligt med sol och blå himmel.
Tråkigt med bäckenet - ring genast en kiropraktor!

Marie sa...

Solstrålar, och morgonstund...härligt. Kram