2 mars 2010

Upp som en sol och ner som en pannkaka...

Befinner mig just nu i ett tillstånd av missnöje och rastlöshet, varvat med sinnesro och harmoni. Mycket märklig känsla, men så är det i alla fall. Har inte gråtit på länge, men kan helt plötsligt när jag gått och lagt mig känna tårarna rinna ner för kinden. När jag väl somnat vaknar jag flera ggr oroligt och är helt slut när väckarklockan ringer. Inte likt mig, som somnar som en stock och sover som en klubbad säl i vanliga fall.

Samtidigt har jag börjat yoga igen och använda spikmattan, vilket i sin tur ger mig lugn, ro och träning. Har ordentlig träningsvärk och känner mig så nöjd med mig själv. Ändå är humöret upp och ner! Brukar annars känna så under februari månad, men kanske den månaden har flyttat i år eftersom vintern varit så lång...

7 kommentarer :

Maria Björkman sa...

Kom ihåg att yogan sätter igång mycket inom en, den fysiska träningen är bara en del. Dina känslokast och sömnproblem kan mycket väl bero på att du återupptagit yogan. Det är bra, det ska hända. Fortsätt, så balanserar sig snart ditt sinne, ska du se!

Namaste (ljuset och kärleken inom mig hedrar och tackar ljuset och kärleken inom dig).

Tina sa...

Hej fina Pia!!!
Vet du jag tror du har rätt i det med månadern. Allt verkar ju flyttat sig. Men det KAN oxå vara pga din träning!! Du startar ju massor i din kropp nu som kanske legat & rott men som nu ska ut. Jag tror det kan vara så, för det har hänt mig. Jag börjar träna, eller om jag haft uppehåll med meditation en längre tid & sen kör igång, då brukar jag känna mig som du beskriver.

Så fortsätt träna så ska du se att detta jobbiga snart är som bortblåst. Se det som att det är nått som MÅSTE ut!!!! När det är ute kommer du att känna dig så frisk & glad!!!!
Snart får du nog din vinst, hoppas den kan lätta upp lite!!! Finns som vanligt, en överraskning oxå =))
Varm kram Tina

Photo by Maria sa...

Jag kan tänka mig att det är som de andra skriver.. Att yogan sätter igång en del i kroppen liksom spikmattan, och att februari har nog blivit mars...
Du skall se att allt rättar till sig snart..

Många varma kramar
Mia

nono sa...

Det vErkar ändå vara ganska behagliga känslor du har i kroppen.

Gråten kan vara väldigt uppfriskande och skön ibland.

Kram fina Pia

Annika Estassy sa...

Just nu skyller jag allt på vädret och det känns skönt! Annars tror jag som de övriga - träningen får vissa spänningar att släppa. Och så lite hormoner på det...

Livskrafter sa...

Ja det är lite märkligt i luften. Jag håller med dig. Själv känner jag mig så less, alltså riktigt UTLESS, på så många saker men paradoxalt nog så är jag samtidigt uppfylld och förväntansfull på något som jag inte ens vet vad det är....hm...jaja

Ha en underbar fredag
kram
Emma

Lysande ögonblick! sa...

Hej! Vad kul att hitta hit. Jag upplever precis det du beskriver. Hoppas att yogan och lugnet tar ut sin rätt och den kommande vårsolen bidrar till mer härlig energi. Det fick bli en sommarklänning för mig idag. Och konstigt nog kände jag mig lite piggare och gladare av det. :-) Önskar dig en trevlig helg!