28 maj 2010

Rofylld acceptans...

Min fredagkväll blev inte riktigt som jag tänkt och sett fram emot, men jag är ju inte sämre än att jag kan ändra mig och ändå finna ro i tillvaron.
Mycket berodde det nog på att jag bestämde mig för att åka till Fotokungen på Söder och köpa ett nytt likadant objektiv som det som gick sönder för mig för ett tag sedan. Fick ju en slant ämnad för detta ändamål av mina nära och kära till födelsedagspresent och nu tog jag mig i kragen och åkte och köpte det. Det är ett Tamron Di II AF55-200mm F/4-5,6 LD MACRO för Canon. Ett väldigt bra objektiv för en billig penning och det passar mig utmärkt! Kan lugnt säga att detta gav mig den tillfredsställelse jag behövde för stunden.


Strosade en stund kring Medborgarplatsen, tog en fika i Söderhallarna och hade det småmysigt i solskenet innan det bar av hemåt för att testa objektivet, med vilket bilderna i detta inlägg är fotograferade.

Livet kan vara krokigt,
men aldrig utan mening!

1 kommentar :

anette sa...

Skönt att få ströva omkring på söder och få ta sig en fika hmmm Like it..
Grattis till ditt nya Objektiv, önskar dig god bildjakt och väntar nu med iver på nya härliga bilder och fina texter så klart..
Önskar dig en härlig morsdag.
Kram