21 juni 2010

Flickan i den röda klänningen...

Har inte varit på loppis på länge, men i lördags fick jag ett ryck och bestämde mig för att åka på några. Mot ett av de första borden stod en tavla lutad, som jag föll för direkt! 20 kronor ville kvinnan ha för den och det var taget!
Tycker inte att ramen är så snygg, men tänkte att jag lätt skulle kunna byta den. Färgerna i tavlan tilltalar mig så oerhört, det är precis de färger som dominerar mitt hem och flickan i den röda klänningen är vacker och obestämbar. Sonen tycker att tavlan är ful och alldeles för mörk, men smaken är ju som baken, och tur är väl det! Vad tycker Ni?
På nästa loppis hittade jag en klänning för 30 kronor, och Ni ser ju vilken färgskala den har! :)

13 kommentarer :

anette sa...

Hej i kvällen!
Oj, vad roligt med loppis, hade tänk gå på det i helgen, men jag hade inte riktigt tid..Fyna fynd du hittade, du följer ditt färgtema ser jag ;).
Önskar dig en skön kväll på årets längsta dag.
kram

Jenny L sa...

Wow! Tjusigt Pia!

Photo by Maria sa...

Vilka fynd..
Tavlan är fin om den hamnar på rätt ställe, här hemma hade den inte passat.. Men så är det ju ofta med saker, när det är snyggt hos någon så är det inte lika bra hos någon annan..

Njut av dagen..

Kram Mia

Monika Häägg sa...

Tycker det är en underbart vacker tavla- Älskar den röda färgen!

Annika Estassy sa...

Vilken kalaspingla! Du alltså...
Du har rätt, ramen är ful men tavlans färger är fina.

Pia sa...

Tack för fina bloggkommentarer kära vänner! Kul att höra vad Ni tyckte om tavlan och allt för vänligt om mig! :)

Frida sa...

Hej. Vilken fin tavla. Vem är konstnären?

Pia sa...

Hej Frida!
Det finns inget namn på tavlan, så jag vet faktiskt inte. Just nu står den i min källare. :)

Frida sa...

Hej Pia, okej. Du är inte intresserad att sälja tavlan?

Pia sa...

Frida, jag ger den med glädje till Dig om Du vill ha den! Kostar inte ett nickel. Du kan väl maila mig var Du bor. Adressen står på min facebooklänk. :)

Anonym sa...

Hej, skickade du tavlan Frida? Blev helt förtjust i bilden när min syster köpte en liknande på loppis :)

Anonym sa...

Hej. Just en tavla med den här flickan hängde hemma på väggen hemma under hela min uppväxt men den försvann och varken jag eller mina bröder vet vart den tagit vägen. När mina föräldrar gått bort och vi gick igenom allt så fanns den inte. Jag tycker att den är jättefin. Kan du se om det står vem som målat den? Googlade precis efter !Flicka i röd klänning" för att jag satt och tänkte på tavlan. Det var så jag hamande på din sida :-) Mvh Mette

Anonym sa...

Hej. Ser nu att det var ett väldigt gammalt inlägg om tavlan och att det inte finns signatur så du kan bortse från min tidigare fråga. Mvh Mette