18 juni 2010

Små glädjeämnen...

Egentligen hade jag en inplanerad kväll idag.... fast det blev inte riktigt som jag tänkt mig! Efter att sonen hämtat mig vid bussen och gått iväg med sina vänner för en bit mat på krogen var jag lite smått irriterad på honom och irritation och ilska brukar i mitt fall vara ganska kreativt!
Hans rum har under en lång tid sett ut som ett smärre bombnedslag och en sanitär olägenhet utan dess like. Jag brukar säga att om man klarar av att köra bil, laga mat och ha en flickvän så klarar man också av att sköta ett hem, åtminstone i den bemärkelsen att så länge man bor hemma så håller man snyggt på rummet. Jag vet också att efter att det gått för långt, så att röran blir ohanterbar, så struntar han i det eftersom det blir för jobbigt!
Så idag ville jag vara en curlingmorsa!! Irritationen gav mig energi att göra snyggt på hans rum, det är ju faktiskt mitt hem också, och jag vet redan i förväg att jag kommer att få igen det både i ord och handling. Han tittade in för en stund sedan för att åter åka iväg, men gav upp ett häpet uttryck av glädje och kom och gav mig en varm kram.

Eftersom jag för någon vecka sedan bestämt mig för att bli brunett igen och hade köpt färg då, så färgade jag håret, tog hand om mina fötter och bäddade med rena lakan i sängen!
Mitt i alltihopa tittade jag ut genom fönstret och såg en fantastisk regnbåge som sträckte sig över hela himlavalvet. Man kunde se både början och slut på den... och jag tror att det betyder tur, så jag skickade iväg en önskning!
Tänk, vilka småsaker som kan ge sådan glädje!

5 kommentarer :

Photo by Maria sa...

Känner igen det där med bombnedslag i rum.. Min dotters rum hinner bli det på 5 minuter efter hon kommit från sin pappa och jag håller på att bli galen på det.. Så när man kollat på det länge nog så städar jag, dumt faktiskt men vad tusan skall man göra när det inte händer ngt..

Vacker bild och klart för den tur med sig..

Kram Mia

Renée sa...

Jag brukar fråga om mitt barn har haft besök av stormen Gudrun... Varför kan de inte städa? De kan minsann stöka till... Ibland tar jag oxå tag i det hela men orkar jag inte så stänger jag bara dörren så jag slipper se eländet...
Ha det bäst!

anette sa...

Pia !
Jag älskar denna bild.
Har tittat på den flera gånger.
Klart att det du önskade kommer att slå in.
Ha en underbar söndag min vän
kram

Monika Häägg sa...

Känner igen det där med bombnedslag. Brukar ta små rundor då och då in i min yngste sons rum. Gör jag inte det så är det snart helt ohanterligt. Ibland gör jag det med glädje och ibland gör jag det i ren ilska.Så är det nog att vara mamma!

Pia sa...

Annette! Tack för fin kommentar om fotot, det värmer oerhört!