5 juli 2010

Bokfrossa...

Nu stundar semestertiden och med den massor av tid för läsning... favoritsysselsättningen på semestern näst efter fotografering. För någon vecka sedan beställde jag 6 st pocketböcker från cdon.com för 198 kr!!Helt olika genrer och stilar, och nu har jag så svårt för att bestämma mig för vilka jag ska ta med mig på resan eftersom jag inte tänker släpa med mig allihopa. Speciellt inte med de bagagerestriktioner som de har på Ryanair. Bagaget får ju inte väga ett gram över den angivna vikten, då får man lämna den hemma eller betala en hutlös summa! Just nu är jag såå velig eftersom jag naturligtvis vill läsa allihopa.

John Irvings bok är en riktig tegelsten på 780 sidor och minitext, så den är dock tveksamt om jag tar, fast å andra sidan kanske jag inte behöver ta någon annan med mig då.

Roslund och Hellström är vansinnigt skickliga på att hålla greppet om sina läsare från första sidan och jag läste nyss ut deras näst senaste bok med stor behållning. Kate Morton har jag aldrig läst, men "Den glömda trädgården" verkar vara en underbar bok som utspelar sig över flera tidsåldrar. Miika Nousiainens "Hallonbåtsflyktingen" föll jag för, för dess humor och dråpligheter med en ironisk och kärleksfull blinkning från mitt kära hemland...
Marita Conlon-McKennas "En liten hattaffär på hörnet" verkar vara en riktig feelgood-roman... och sist men inte minst Sophie Hannahs "Lilla hjärtat" en riktigt gastkramande psykologisk thriller...
Klicka på författaren så kommer Du till en länk om boken, och ge mig sedan ett råd! Vilka tre böcker får följa med??

2 kommentarer :

Photo by Maria sa...

Hmmm.. Svårt.. De verkar bra allihop.. men jag hade ju lätt tagit Roslund och Hellström iaf.. Men sen hade jag haft svårt att välja..

Kram Mia

Monika Häägg sa...

Jag har inte läst någon av de här böckerna. Tack för tipset!