4 juli 2010

Jazz och havsbris...

Efter en skön lördagmorgon i solstol, läsande Fototidningen, med massor av goda tips och råd för en amatörfotograf som jag som bara vill lära mig mer om fotograferandes ädla konst, så ringde Carola och undrade om vi kunde ses för en liten sväng på sta´n och kanske en fika. Eftersom jag då ledsnat på värmen i solstolen tyckte jag att det var en utmärkt idé, så jag hämtade upp henne och vi strosade runt i affärer en stund. Båda hittade varsin klänning, såklart! Inte för att det var något jag behövde...
En skön fika i skuggan vid Tenniscafét och lojt slappande med en härlig vän på en filt i Societetsparken samtidigt som det vankades jazzkonsert bakom ryggen var den ultimata lördagseftermiddagen.

Fredagens velande om var jag skulle boka bord till lördagkvällen, slutade med s/s Norrtelje, dit vi styrde vår kos, åt gott, drack gott och hörde musik lite här och där. I den ljumma sommarkvällen spelades det jazz på de flesta krogarna och det var som att vara på en spelmansstämma fast med annan musikgenre. Det blev dock lite för mycket av det goda, så söndagförmiddagen tillbringade jag under svala lakan med öppet fönster halvslumrandes i min säng tills sollängtan blev för stark och jag kände att jag var fit för att köra bil igen.
Carola hade redan åkt ut till Kapellskär med sällskap, så jag satte mig i min gula pärla och sällade mig till sällskapet, där vi njöt solsken, picknick och en ganska frisk havsbris. Helt ljuvligt!


På torsdag fäller jag ut mina vingar och flyger till en annan värme.....

2 kommentarer :

anette sa...

Jätte fina bilder Pia.
Lite avis är jag på dig och resan söder över..önskar dig en behaglig avslutning på ditt arbete innan semestern gör sitt intågande.
kram min vän

Photo by Maria sa...

Härliga sommabilder trots att jag inte gillar fiskmåsar sedan de attackerade mig förra året..

Härligt att få komma hemifrån ett tag..

Njut nu först av måndagen..

Kram Mia