31 juli 2010

Ta vara på livets underbara ögonblick....

Jag har hittills haft en helt fantastisk semester och har njutit mer än någonsin.

Ensam sista veckan i Spanien, då jag utmanade mig själv att göra saker som jag normalt inte tycker om att göra själv eller vågat göra, som t ex att sova med lampan släckt när jag inte är hemma, sova med altandörren öppen när jag är ensam, simma långt på djupt vatten, sitta på en bar och dricka en mojito ensam, gå ut och äta själv, resa ensam mellan Almuñecar och Malaga mm. Låter som banala saker, men lilla Pia har aldrig varit så himla kaxig, även om många tror det. Nyttig vecka för mig, jag känner mig starkare och förstår nu att det var någon mening med att jag skulle vara där ensam.

Att komma hem och bli mottagen på Arlanda av två små musketörer som skriker "mormor" och få fyra små armar runt halsen var en obeskrivlig känsla och i förrgår kom Emil hit för att få rå om sin mormor alldeles själv. Vi hade det så mysigt som bara vi kan och det är härligt att höra en 6-årings undefundigheter. Imorgon kommer Noel och ska stanna till på måndag...

Helt oväntat slog också en ny kärlek ner i mitt liv.... jag tog vara på tillfället och är nu såå otroligt förälskad. På tisdag tar vi min bil och åker ner till Skåne för att hälsa på min älskade Elias och för att njuta varandras sällskap... det gör mig lycklig!

Har i mitt huvud skrivit många blogginlägg under veckorna som gått, som inte kommit längre än i tanken, men när livet snart återgår till vardag kommer jag att sitta där med mitt anteckningsblock på bussen och skriva ner mina tankar för att senare få på pränt här... men just nu finns det andra saker som jag prioriterar.


Förlåtelse är att låsa upp dörren för att släppa någon fri...
och inse att fången var Du
(Marc Lucado)

6 kommentarer :

Maria Björkman sa...

Du doftar lycka och harmoni, Pia. Härligt. Jag unnar dig det goda livet, av hela mitt hjärta. Behöver inte säga mer, vet att du tar vara på allt så gott som bara du kan. Kramar!

Marie sa...

Underbart att vara förälskad...se till att vara i den känslan länge. Förstår precis vad du skrev om din ensamma vecka i Spanien, nyttigt att utmana sig själv....och jag tycker inte att det vara banala saker. Stor kram

Helene sa...

Modigt av dig. Verkligen! (Nån gång vågar nog jag också... :)

Låter helt underbart!

anette sa...

Nä, inget banalt över detta..
Underbart vackra bilder, Härligt att få svepas in och med i en förälskelse, wow....
varmaste kramen till dig Pia

Livskrafter sa...

Att bryta mönster och våga gå utanför komfortzonen är mod och otroligt utvecklande. Härligt
Kram
Emma

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Och så blev det så tyst. Jag förstår eftersom jag läser dina inlägg på facebook, jag vill säga någonting men hittar inget annat än: Kram! Som en vän sa till mig en gång: Du det finns många fiskar i vattnet!