28 augusti 2010

Att hitta sin ro....

När kärleken sviker eller annan oro angriper min själ finns inget bättre botemedel än en riktigt romantisk film... och med ett glas vin och ett handarbete i soffhörnan känns allting lugnt och hoppfullt.. om så bara för stunden.
En film som jag ständigt återkommer till vid dessa tillfällen är den underbara "An affair to remember" från 1957 med Cary Grant och Deborah Kerr. Den är vacker, romantisk och tänkvärd... och jag kan se den hur många gånger som helst.

Ikväll tog jag en biltur i naturens skymningsland där tankarna fick sväva fritt och landa. Det är en sådan kväll... filmen på, stickningen i händerna och jag finner ro med mitt eget sällskap, något som var länge sedan jag gjorde.

Se detta ljuvliga smakprov på en av de mest romantiska filmer som gjorts..


Livet är ett gränslöst privilegium,
och när man betalar för biljetten
och kliver in i vagnen vet man aldrig vems
goda sällskap man kommer att hamna i.
Ralph Waldo Emerson (1803-82), amerikansk filosof

4 kommentarer :

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Vilket roligt filmtips! Den ska jag se till att skaffa mig och se med döttrarna.

Jenny L sa...

Låter som en underbar kväll Pia! Jag säger som Eva ovan, den filmen vill jag också skaffa mig.

anette sa...

Tänker nog också se denna fantastiska film, sååå svag för romantik på film :)
Aaaa okey i verkligheten också ;)..
Kram <3

Marie sa...

Tror att filmen blir omnämnd i en annan film "Sömnlös i Seattle" - men har inte sett den. Men ett bra tips. Så skönt med kvällar då man får krypa upp i soffhörnet. Kram