9 augusti 2010

Badankan simmar vidare...

Semestern är slut och ett helt års arbetsveckor ligger framför mig som ett oskrivet blad fram till nästa sommar. Vet att det kommer att bli mycket jobb framledes och jag ser fram emot det, gillar när det händer saker och det kommer det sannerligen att göra den närmsta tiden.

Trots att jag lever upp under semestern och njuter av spontaniteten i tillvaron, känns det som livet tar paus en stund. När allt återgår till normal vardagslunk trycker jag på play-knappen och det rullar på igen. Det behöver för den skull inte innebära att man inte kan trycka på paus-knappen igen vid behov, det gäller bara att vara lyhörd för rätt tillfälle...

Igår tog jag två raska promenader och idag har jag varit på en riktig up-tempopromenad med min fina vän Lise-Lotte för att döva min rastlöshet. Vi promenerade hem till Anita och gick ner i varv på hennes balkong i kvällsvärmen och fick oss några sköna förlösande skratt.
Ska fortsätta på den inslagna stigen och har också anmält mig till powerpilates i höst tillsammans med min kära syster.


Badankan Pia har flutit upp till ytan igen och simmar vidare mot min favoritårstid hösten...

1 kommentar :

anette sa...

Det är årets glädje att vänta och våndas över att snaaaart är det semester... Men visst är det skönt när det normaliserar sig igen.
Livet ruller på med lite fasta rutiner igen.
kram min vän hoppas att det kommer många varma sköna sensommar- kvällar till oss innan hösten gör sin entré..