4 augusti 2010

Tilltufsad...

Idag gör det ont! Jag äter inte och sover dåligt! Förälskelsen finns kvar, men kärlekshistorian som jag trodde just tagit sin början tog ett plötsligt slut och jag sitter med ett virrvarr av känslor och tankar...
Han bjöd upp till dansen, jag trillade dit ordentligt och nu får jag sota för det.
Gjorde jag något fel... var jag för snabb i vändningarna, som jag oftast är i mina känslostormar?
Jag är inte nöjd med svaret jag fått och kanske får jag aldrig veta riktigt... men jag fick uppleva runt 250 kärleksfulla sms, fina telefonsamtal och några ljuvliga dagar och nätter...
Är övertygad om att det finns en mening med detta också, även om det känns rätt meningslöst just nu. Jämnvikten och min ro flög sin kos snabbare än vinden och det gör ont!


Man kan inte hindra sorgens fåglar att flyga över huvudet,
men man kan hindra dem från att bygga bo där...

8 kommentarer :

Anonym sa...

Hej vännen
har inte hängt med i svängarna så vet inte vad som hände men kan säga att jag ändå förstår din smärta, sorg, tomhet och den gnagande känslan..."va fan hände..?"

Det är svårt att förstå varför
men den som skrev "underbart är kort" visste antagligen mer än vi varför.
Möten är underbara men ibland är de inte till för att bli permanenta, tyvärr.

Försök ta det goda, det som gav dig kraft och energi. Spara det och fortsätt framåt.
Jag är ledsen att läsa att det försvann men tror precis som du att det någonstans finns ett svar på WHY.
Kram

Anonym sa...

Hej vännen
har inte hängt med i svängarna så vet inte vad som hände men kan säga att jag ändå förstår din smärta, sorg, tomhet och den gnagande känslan..."va fan hände..?"

Det är svårt att förstå varför
men den som skrev "underbart är kort" visste antagligen mer än vi varför.
Möten är underbara men ibland är de inte till för att bli permanenta, tyvärr.

Försök ta det goda, det som gav dig kraft och energi. Spara det och fortsätt framåt.
Jag är ledsen att läsa att det försvann men tror precis som du att det någonstans finns ett svar på WHY.
Kram

Anonym sa...

Hmmm...förlåt,men nu tänkte jag på en bild jag la in i bloggen i går.

Klart du undrar varför!
Sicken tok.
Tacka nej till att dansa med dig genom livet.

En stor styrkekram till dig.

Photo by Maria sa...

Ibland kan man inte stoppa sina känslor och du verkar ju ha fått dem besvarade så det är ju inte konstigt att du undrar varför och att du är ledsen..

Väldigt vacker bild på måsen..

Massor av varma kärleksfulla karamar till dig..

Mia

Annika Estassy sa...

En del människor handskas vårdslöst med andras känslor. Andra misstolkar sina egna känslor, vill så gärna älska och bortser från att känslorna kanske inte är de rätta. Och så finns de som blir rädda för för starka känslor. Oavsett vilket så är det inte ditt fel att han inte längre vill. Du har varit sann, öppen och tydlig. Du är du och kan inte vara någon annan. Fortsätt att vara precis den du är och fortsätt att våga våga! Snart stöter du på honom som matchar dig perfekt. Det gjorde kanske inte han, trots allt.

Jenny L sa...

Pia, kan bara hålla med Annika här ovan - "fortsätt att våga våga". Det kommer att komma en tid då pusselbitarna faller på plats och du kan gå vidare, se tillbaka på det som var och njuta av det som är istället - lugnt och kärleksfullt.

Marie sa...

Känslor är starka och snabba, men man måste våga. Du ska vara den du är, och absolut inte tänka att "du gjorde fel" Du är rätt! Kram

Livskrafter sa...

Ja du livet och kärleken har så otroligt många ansikten och vi får ibland se det från ett håll som gör ont i själen. Vi lyfts mot stjärnorna och blir galet förälskade och känns levande i varenda cell och så plötsligt rycks benen undan och PANG - det fina stora och fantastiskt vackra är plötsligt en smärta, längtan och sorg.
Var dock inte rädd för dina känslor. De är en del av ditt liv JUST NU...och om man accepterar och går rakt igenom sorgen istället för att försöka smita förbi så har vi lättare att hantera och komma vidare.
"Om kärleken vore meningslös för att den inte varar för evigt vore livet det av samma orsak"
Nu babblar jag på här...sorry
SÄnder en stor kram genom cybervärlden och önskar dig en så skön helg det är möjligt, fina du
kram
Emma