5 november 2010

Den kreativa lusten...

Trots att jag ibland ramlar ner i det där ensamhetshålet så kommer jag snabbare och snabbare upp ur det igen. Är inne i en period där jag känner att lusten till min kreativitet börjar komma tillbaka efter att ha legat och vilat ett tag.
Var med mamsen på en utav de två årliga Syfestivalerna på Älvsjömässan, som brukar vara en riktig energikick och kreativitetsboost. Som vanligt hade vi båda innan vi åkte bestämt oss för att vi INTE skulle handla några tyger eller garner... men vem sjutton kan motstå en halv mässhall full av fantastiska garner i alla möjliga härliga tjocklekar och kvaliteter?! Inte vi i alla fall!


Nu blev det inte en massa garn, utan till två stora löspolokragar som är så populära just nu.
Hittade också min julklänning där, en röd härlig klänning med volang i nederkanten och trumpetärmar, och en varm, vacker stickad sjal som stod och ropade mitt namn..
Nu ska jag bara hitta en ny symaskin som inte kostar skjortan, så ska jag ta itu med alla påbörjade och nya projekt som snurrar runt i mitt huvud!
För att inte tala om tavlorna som jag längtar efter att måla....

Varför kan inte dygnet ha 48 timmar eller arbetsveckan vara 20 timmar???
Vill ju bara låta kreativiteten blomma!

4 kommentarer :

Photo by Maria sa...

20-timmars vecka med full lön hade inte varit fel..

Garneran ser fina ut, blir säket en snygg fuskpolo :-)

Kram Mia

anette sa...

Härligt att få botanisera i alla garner och färger, kan tro att din inspiration drog igång på högsta nyvå..
Önska jag hade varit där .
Ha en skön lördag och låt kreativiteten flöda :)
varm kram

Monika Häägg sa...

Jag blir så sugen på att sy när jag läser dina ord. Tyvärr tror jag min symaskin inte är av samma åsikt. Måste först göra något åt den!

Livskrafter sa...

mmm...kreativiteten är en lisa för själen och en livskraft för kroppen.
Ser ut att vara vackra julkläder i härliga färger
Ha det gott
kram
Emma