3 december 2010

Glädjande besked...

Jag kan inte påstå att jag har speciellt mycket erfarenhet av försäkringsbolag i skadeärenden, mer än är äldste sonens korsband gick av under en fotbollsmatch och jag själv fick en nerv i tungan avskuren av misstag vid operation av en visdomstand. I båda fallen fick vi ersättning, även om det aldrig kan uppväga förlusten av känsel i halva tungan och ett knä som aldrig blir sig likt igen.


När det gäller min fina gula pärla har alla i min omgivning som är lite bilkunniga, inklusive bilfirman och verkstaden, sagt till mig att min bil inte är värd att laga eftersom den inte är värd så speciellt mycket, så jag har helt enkelt ställt in mig på att kanske inte ens få till handpenningen av den nya bilen. Idag när jag stod på Blomsterlandet bland julblommor och krukor ringde min mobil och det var en kille på försäkringsbolaget. Jag fick delgivet hur mycket det skulle kosta att laga bilen, plus lite till... han frågade mig om jag visste vad bilen var värd och jag nämnde vad andra VW Polo Open Air som jag tittat på kostat. Givetvis hade han själv också vetskap om detta, men ville väl veta om jag hade någon koll!
Om man skulle bekosta en lagning av bilen så skulle den kosta mer än vad bilen är värd, så jag fick ett bud som var bra mycket högre än vad jag räknat med! Yippee!! Ja tack, sade jag och får till och med en slant över när jag betalat ex-särbon för handpenningen som han lånat mig.
 Nu har jag flyt igen!

5 kommentarer :

Photo by Maria sa...

Ibland blir man förvånad av försäkringsbolagen :-D Grattis..

Ha nu en fin lördag..

Kram Mia

Marie sa...

Som sagt, härligt med glädjande besked. Kram

golda-golda sa...

Härligt med flyt!
Kram *Golda*

Nincasol sa...

Stort Grattis!

Då byter du ut din lilla gula "Påskbil" så småningom då kanske.

Önskar dig en fin söndag med en kram.

Fin du är på fotot dessutom!

Pia sa...

Tack fina Nincasol!

Bilen redan utbytt! :)) Kolla in inlägg från 29/11.

Varmaste adventskramen!