5 december 2010

Kramar och skratt...

Blev bjuden på middag hos älskade dottern på fredagen och hade tidigare på dagen bestämt med äldste musketören att han skulle få sova hos mig. Han har järnkoll på vem som sov hos mormor sist och hur många gånger i rad detta skett och nu var det ju faktiskt lillebror som har fått göra det de två senaste gångerna. Vi hade en mysig kväll, både tillsammans och med Emil pysslande med sitt och jag med mitt. Det är nog skönt för ett liten 6-åring med två busiga småbröder att bara få vara för sig själv och få full uppmärksamhet. Lördagsmorgonmys i soffhörnan innan Emil ville hem till sitt rum och sitt dataspel... då hade han fått sin lilla respit hemifrån och mormor lite gosig samvaro.
Fortsatt dag på sta´n med goa vännen Carola och sedan hem för att förbereda för kvällens glöggmys med 6 härliga tjejer hemma hos mig. Jag hade bakat mjuk saffranskaka, saffransbullar med mandelmassa, gjort hemlagad tryffel med jordnötter och pepparkakor med ädelost och fikonmarmelad. Till det lakritsglögg, som kan tilläggas var fantastiskt god för en lakritsälskare som jag, och vanlig glögg såklart.


Prat, skratt och skön samvaro fram emot småtimmarna innan vi skildes åt, och jag är så oerhört tacksam och glad över mina fina vänner! Nästa helg åker vi på julbordskryssning... så då får omgivningen hålla i hatten! :))

1 kommentar :

Photo by Maria sa...

Så klart han har koll, det får ju inte bli mindre nätter hos sin härliga mormor än vad småbröderna får ;-)
Förstår att ni had edet mysigt, både du och barnbarnet och sen med tjejerna..

Kram Mia