9 december 2010

Min charmör...

Det finns ingen som kan linda sin mor kring lillfingret som min yngste son... nog för att jag är svag för alla mina tre, men han är ju trots allt min minsting och den jag tillbringat de 6 senaste åren ensam med.


Idag fyller han 19 år och jag tycker att det kändes som igår när jag skrev om hans 18-årsdag här på bloggen... än mindre när jag fick upp honom på bröstet på BB. Han kom hem för en natt och vi firade på tu man hand igår kväll med en god middag och varsin prinsessbakelse... morgonen är helig för oss båda och vi sover gärna så länge vi kan, så imorse blev det ingen sång och frukostbricka som det normalt brukar vara,
utan vi gjorde sällskap och tog samma buss till varsitt jobb.
Det är härligt att se hur arbetet, livet och alla motgångar fått honom att mogna och vi hade riktigt mysiga pratstunder under kvällen.

Osökt minns jag denna dag, liksom alla mina barns födelsedagar, exakt hur den förlöpte och kan utan tvekan återskapa känslan av att få mitt nyfödda barn i famnen! En bedrift som jag höjer en skål för till alla världens mödrar!

Men framförallt skålar jag för min härliga charmör, retsticka,
mjuka och känsliga kille på 19-årsdagen!
I hans bröst klappar ett hjärta av guld!
Jag älskar Dig Marcus!

6 kommentarer :

anette sa...

Härliga ord och en underbar kärleksförklaring till att vara mor och att "minstingen" får en speciell plats i ens hjärta, av någon annledning..
Men just lyckan och minnen som är så tydliga som igår är nog vi mödrar väl bekanta med :).
Njut din kväll och fira den väl, för det är just du Pia värd.
kram

Goldas Blogg sa...

Vad härligt ni har det!
Det växer så fort våra kära barn och visst är det en bedrift att föda barn och att vara förälder, en av livet jobbigast och roligaste upplevelser.
Kram *Golda*

Photo by Maria sa...

Ja vi mödrar har förmågan att minnas det mesta när det gäller våra barn och framförallt när de föddes hur gamla de än blir :-)

Ha nu en fin fredag..

Kram Mia

delfinolins hälsoblogg sa...

Hej Pia :)
Vilken trevlig o rofylld blogg :)
Ja, nog minns jag när mina barn kom - från Indien, kommer ihåg varje minut :)
Vilken prins du har, grattis på honom från mig i Viken :)
En skön helg i 3:e advent :)
Värmande kramisen till dig i den bistra vintriga kylan NU :D

Nincasol sa...

Tror att han är lik sin mamma rätt mycket, eller hur?
Utseendemässigt iallafall.

Fin pojke som blir fullvuxen snart.

Grattis till honom!

Pia sa...

Tack alla, för härliga kommentarer och varmt välkommen Delfinolin! :)

Nincasol, visst är han lik sin mamma! ;)

Kramar till Er!