17 januari 2011

Jag är kär...

Och det är inte alls som man kan tro när man läser rubriken!
Sedan sonen flyttade har det tagit tiden fram tills nu som jag vant mig helt vid att ha hemmet för mig själv. Har varit lite handlingsförlamad ett tag, men nu bubblar det av ideér i huvudet på mig.
Sonens rum ska bli mitt kreativa rum, ett rum där jag får mitt lystmäte tillgodosett vad gäller allt som har med händernas skapande att göra, mitt staffli, min symaskin, mina tyger och garner, mina filmer och fotografier, och självklart ska det vara ett rum som andas min själ.

Jag har suttit länge på kvällarna och tittat på tapeter på nätet eftersom jag ska tapetsera om den vägg som idag består av en stor fototapet av en sandstrand i solnedgången, och nu har jag hittat dem HÄR, på Intrade.se!! Vet bara inte vilken jag ska välja, för jag är lika kär i dem allihop!!





Klicka på dem så blir de större!

Beslutsvånda...
men en behaglig sådan!

Och jag lovar att jag ska skynda långsamt även om det kliar i fingrarna!

8 kommentarer :

anette sa...

Wohooo , vilka härliga tapeter..
Min favvo just nu av dessa är nog den översta. Lycka till med ditt nya kreativa kryp in.
För skapande kram

delfinolins hälsoblogg sa...

Åhhh, så spännande :)
Välja tapeter o fixa ett rum bara för dig o din själ :)
Förstår att du har svårt att välja, dom är ju alla så mysiga :)
Lycka till med ditt framtida nya liv med ditt själarum bara för dig :)
Varma kramen
från "mig" :D

Annika Estassy sa...

Vilka läckra! Filmaffischtapeten är nog min favorit även om jag också gillade damerna med sina hundar...

Aryel sa...

Hej Pia,
vad kul att du hittade min blogg "Välkommen till Idag!" och ännu roligare att jag fick titta in och följa dina!
Härliga namn! och sköna för ögat.

Här tittar jag in då och då för att få lite för själen!
Varma hälsningar
Aryel

Kim M Kimselius sa...

Hej Pia
Hittade hit till din blogg ifrån Kära Blogg och har nu lagt till mig som följare av din blogg eftersom jag genast föll för den.
Vilka underbara färgstarka tapeter! Förstår att du får svårt att välja!
Ha en bra dag!
Kram Kim

Pia sa...

Tack för härliga kommentarer,
och varmt välkomna Aryel och Kim!

Var och lånade tapetkatalogen på filmtapeterna igår och det kommer att bli någon av dem, vilken vet jag inte riktigt än!

Kram på Er denna vackra onsdag

anette sa...

Hej Pia!
Du har en liten utmaning på min blogg :)
Ha en skön kväll
kram

Monika Häägg sa...

Vilka härliga tapeter! Skynda långsamt tror jag är bra. Just nu håller jag på att fylla min yngste sons avlagda rum. Det har blivit mitt kontor och min plats där det går att göra lite av varje!
Ta det lugnt, rummet står kvar, det springer inte sin väg!