15 januari 2011

Kvällens Emil...

Fick på eftermiddagen besök av den äldste musketören och älskade dottern och när det blev dags för dem att fara hemåt frågade dottern om han fick stanna kvar en stund, vilket han självklart fick. Det slutade med att han och jag bestämde att han skulle sova kvar hos mig eftersom det var länge sedan vi hade en "mormor-Emil-kväll". Vi åt stekt korv och makaroner och efter middagen tog vi en liten promenad till Hemmakväll för att köpa lite lördagsgodis och kanske hyra några filmer. Tre filmer och två påsar godis blev det. En film och en stor påse till Emil och två filmer och en liten påse till mormor.


Nu sover älsklingen efter en stunds prat, bokläsning av tre böcker, det traditionella ryggkliandet och massor av sånger. Innan han somnade deklamerade han för mig att han alltid tänkte sova hos mig om jag sjunger och kliar honom på ryggen tills han somnar. När jag frågade hur länge han tänkte göra det, så svarade han bestämt: "Tills jag blir 22 år mormor!"
Tack för den Emil, då behöver mormor aldrig känna sig ensam! :)

2 kommentarer :

delfinolins hälsoblogg sa...

Vilket härligt besök du fick mä mys o gos o kliande :)
Mera så'nt så blir våran värld så mycket bättre :)
Kramis med värme o kärlek NU :D

Photo by Maria sa...

Åh vad mysigt.. Nu vill jag ju inte bli mor/farmor än men kan ändå längta till man kan ha såna här kvällar med sitt barnbarn :-)
Och sådana mysiga kvällar med Emil får du ju läääänge till ;-)

Ha nu en fin söndag..

Kram Mia