16 januari 2011

Sakta men säkert...

 eller "Skynda långsamt" är precis vad jag bestämt mig för att mitt nya motto får bli. Jag kan väl inte direkt påstå att det varit "Fort och fel" eller "Nu eller aldrig" tidigare, men måste nog tillstå att det många gånger blivit så, även om jag alltid ordnat upp saker och ting som den sanna optimist jag är och det löst sig till slut.
  Kan vara svårt att ändra på sin personlighet, men att ta det lugnt har aldrig skadat.


Istället för att infria alla ideér och göra allt jag vill på en gång tänker jag nu ta en sak i taget. Träna lagom. Äta lagom. Fixa hemmet ett rum i sänder och inte börja överallt samtidigt och aldrig bli ordentligt klar. Började med sovrummet idag och fortsätter där tills jag är klar med byrålådor, garderober och det som behövs.
Är det ett ålderstecken? Ett vishetstecken? Eller är det en utopi när det gäller mig??
Den som lever får se!

2 kommentarer :

Maria Björkman sa...

Nej, ingen utopi Pia. Bara goda ambitioner! Inte så mycket "du", men å andra sidan blir man allt visare... Visst är det åldern, men på det mest positiva av sätt. Jag känner mig oerhört bekväm med en sak i taget och skynda långsamt.

delfinolins hälsoblogg sa...

Låter som förnuftiga tankar du fått, för träning är också bra att dela upp, liksom städ osv, så att vi inte tappar stinget :)
Ålderstecken? Nädå ingen fara :)
Men visst är det bra med balans o uppdelning :)
Så ingen fara alls då, bara att lyssna på dina nu lite klokare tankar o åsikter :)
Varm o förnuftig kramis
från "mig" NU :D