17 februari 2011

Blunda och dröm...

Nu är jag så trött på denna ovanliga sjukdom, som jag idag fick veta heter Vincents angina, så jag tänker inte skriva ett ord mer om det. Äter medicin, vilar och återhämtar mig!
That's it!
Delger istället några rader som kom upp i mitt huvud när jag vilade på soffan i solskenet idag...

I tystnaden
och solstrålarnas glittrande glans..
ser jag
dammkornens virvlande dans.

Borde kanske...
Orkar inte! Ska inte!
Bäst att vänta på energins återkomst
till min själsliga boning.

Blundar istället..
och låter solstrålarna smeka min kind
samtidigt som jag förnimmer sommarens vind.

Städa är silver
och drömma är guld!

8 kommentarer :

anette sa...

Mmmmm vilken härlig dikt, den känns så levande och full av hopp :)
Sköt om din kropp och själ nu.
Varmkram

Pia sa...

Tack Nettan, det ska jag göra. :)
Kram till Dig

delfinolins hälsoblogg sa...

Åh, så längtansfyllda o härliga ord, vackert :)
En riktigt kryapådigkramis för själ o hjärta, så du blir frisk igen NU :D

Caja: sa...

Sänder en jättestor kryapådigkram, ta hand om dig vännen! Kram/caja

────(♥)(♥)(♥)────(♥)(♥)(♥) __ ɪƒ ƴσυ'ʀє αʟσηє,
──(♥)██████(♥)(♥)██████(♥) ɪ'ʟʟ ɓє ƴσυʀ ѕɧα∂σѡ.
─(♥)████████(♥)████████(♥) ɪƒ ƴσυ ѡαηт тσ cʀƴ,
─(♥)██████████████████(♥) ɪ'ʟʟ ɓє ƴσυʀ ѕɧσυʟ∂єʀ.
──(♥)████████████████(♥) ɪƒ ƴσυ ѡαηт α ɧυɢ,
────(♥)████████████(♥) __ ɪ'ʟʟ ɓє ƴσυʀ ρɪʟʟσѡ.
──────(♥)████████(♥) ɪƒ ƴσυ ηєє∂ тσ ɓє ɧαρρƴ,
────────(♥)████(♥) __ ɪ'ʟʟ ɓє ƴσυʀ ѕɱɪʟє.
─────────(♥)██(♥) ɓυт αηƴтɪɱє ƴσυ ηєє∂ α ƒʀɪєη∂,
───────────(♥) __ ɪ'ʟʟ ʝυѕт ɓє ɱє.

Susann sa...

va fint :)
kikar in och önskar en fin kväll :)

Monika Häägg sa...

Vilka fina ord! Jag hoppas denna sjukdom inte tär dig alltför hårt!
Kram!

Anonym sa...

Krya på dig :)

Goldas Blogg sa...

Så fina ord! Krya på dig!