3 februari 2011

Du är bäst..

Glömde igår kväll bort mig för en stund och hamnade i tankar som jag försöker låta bli att tänka... de där om att jag inte duger, andra har det mycket bättre, roligare, har jobb som de trivs med och sånt där dravel. Tittade mig i spegeln och tänkte, usch vad jag är gammal och ful! Och tjock dessutom! Tankarna höll i sig en bit in på dagen idag, ända tills jag gick och köpte mig en godispåse med choklad och saltlakrits! Bästa medicinen i mot det mesta!
 Kändes nästan som på den tiden när jag hade pms... men kanske kan man ha det även efter menopausen?

Jag gillar ju egentligen mig själv och jobbar stenhårt för att inte hamna i dumma tankefällor som bara ställer till det. Och vem sjutton är inte less på sitt jobb emellanåt?!
 Känner mig fortfarande lite seg efter magsjukebacillusken så jag har avstått från träning den här veckan, men jag var dock på min feldenkraisgrupp igår, och som alltid mår jag så bra av det både i kroppen och själen. Det finns något meditativt över feldenkraispedagogiken som jag gillar jättemycket, eftersom det verkligen handlar om här och nu och att känna in sin kropp. Både den och att jag faktiskt kommit igång med att träna två ggr i veckan har gjort att både nacken och ryggen känns riktigt bra just nu.


Idag när jag åkte hem bestämde jag mig för att vara snäll mot mig själv, så jag gick till Åhlens, köpte mig ett nytt läppstift och en ansiktsmask.
Åkte och pussade på, och gosade med barnbarnen, som jag inte sett på en vecka, och sen blev det en lång varm dusch, fotvård, ansiktsmask, skön musik och en mugg te.
Så nu mår jag gott igen!

Min uppmaning är att skämma bort Dig själv,
för det är Du värd. Och försök se skönheten i Din egen själ!

6 kommentarer :

Anna sa...

Håller verkligen me, alla har såna dagar.
Man behvöer verkligen muntras upp ibland, då mår man bra.

Mysigt me barnbarn, längtar till den dagen jag får några :)

Kram

Caja: sa...

Vilken vändning du lyckades göra på dagen! Från en grå början på dagen till att den avslutades med att vara rosa..härlig läsning!

Kram/caja

Livskrafter sa...

Klart att du ska skämma bort och tycka om dig själv allt vad du bara orkar. Det är du värd finfina du
Ha en fin fredag
kram
Emma

Photo by Maria sa...

Skönt att du lyckades vända de dumma tankarna och du gjorde det på ett bra sätt genom att skämma bort dig själv..

Ha nu en fin dag..

Kram Mia

anette sa...

Dessa dagar är inte några roliga dagar och om det är någon tröst så lider vi alla av dom, när självkänslan är väldigt låg och med ett stänk av självförakt.. Så himla dumt av en att göra så mot sig själv, man skulle ha en lista på sina bra sidor och läsa som ett mantra när man känner sig ful och dum osv..
Skönt att du vände din känsla, och kärleken till dig själv med hjälp av gottis och egen pysselstund.
Ha en fin dag vackra duktiga Qvinna.
kramkram

delfinolins hälsoblogg sa...

Åh, så skönt att allt vände :)
Här kommer en riktigt skämmabortdig kraamis ifrån mig med en bonusmassage också, kommer NU :D