23 februari 2011

Olika sorters längtan...

Energin lyser fortfarande med sin frånvaro, men jag börjar bli ordentligt rastlös och det brukar vara ett riktigt friskhetstecken, precis som när jag får för mig att börja baka när jag varit sjuk. Längtar till jobbet och det "normala" livet. Är inne på min sista sjukskrivningsdag idag så imorgon får jag lite luft under vingarna igen, och förhoppningsvis lite energipåfyllnad. 

Det är lätt att självkänslan får sig en riktig känga vid sådana här tillfällen och jag har flera gånger under dagarna som jag nu gått hemma tänkt på hur värdefullt det är att ha ett arbete att gå till, att ha människor omkring sig och känna sig behövd... att kunna ge.

Dagarna har tillbringats med filmer, böcker, lite fotoredigering och mycket vila, och det var ju det som var meningen. Har inte träffat barnbarnen på flera veckor nu och det börjar verkligen kännas i hjärteroten... den där längtan efter små goa armar som kastar sig runt halsen på mig när jag kommer och hälsar på eller om någon av dem sover hos mig. Men nu ska jag nog kunna träffa dem i helgen hoppas jag. Yngste sonen kommer förmodligen också "hem" i helgen med flickvännen så då får jag pyssla om dem lite också.


Men mest längtar jag efter sol och värme just nu...

5 kommentarer :

Anna sa...

Skönt och vara på på bättringsvägen, förstår att du längtar efter dom små armarna, snart får du säkert träffa dom.
Kramis

anette sa...

Hoppas över hela mitt hjärta att din kropp nu är frisk och ( det tror jag på ) redo för att ge dig ut i vardagen med jobb arbetskamrater, dina barn och barnbarn.
Lycka till i morgon och önskar dig en toppenrolig och stimulerande dag på jobbet.
kram

delfinolins hälsoblogg sa...

Så skönt för dig att rastlösheten börjar riva i dig :)
På tiden nu att bli frisk :)
Mmmm, småarmarna runt sig och puss på kinden, goaste som finns dä :)
Varma hälsobringande kryapådig kramisen NU :D

Photo by Maria sa...

Gott att du börjar friskna till nu..
Härligt att få hem sonen med i helgen och få kramas med honom och så får du förhoppningsvis träffa dina energigivare barnbarnen :-)

Sov nu gott och ha en bra dag i morgon, men ta det lugnt nu..

Kram Mia

Caja: sa...

"Längtan och hopp puttar oss mot framtiden."//Michel de Montaigne

Ha en skön torsdag, kram/caja