12 februari 2011

Otursförföljd...

Det verkar som jag är inne i ett stim av sjukdomar och otur, som vanligt när jag kommit i gång alldeles strålande med träning och börjat få ordning på nacken och ryggen.
Efter magsjukan för några veckor sedan ligger jag nu här hemma och svettas med en riktigt ilsken halsfluss. Kände mig lite låg i slutet på veckan, men fick förklaringen till det när bakterierna som förmodligen låg och lurade i kroppen bröt ut under natten till fredagen. Det kanske rentav var tur i oturen eftersom snöovädret då drabbade Roslagskusten med obeveklig styrka och jag ändå inte kunde ta mig till jobbet eftersom alla bussar var inställda.
Inte nog med det... på onsdagkväll när jag glad i hågen gick hem från bussen efter en supertrevlig kväll med arbetskamraterna på Boulebar i Sthlm så halkade jag rätt ordentligt igen! Resultatet blev ett ordentligt uppskrapat knä, vilket ju inte var första gången direkt. Snart borde jag ha elefanthud på knäna efter alla fall!


Nu har jag i alla fall fått antibiotika idag, så snart vänder det... och banne mig om jag inte ska hålla mig frisk sedan! Då skjuter jag bort alla elaka bacillusker!!

5 kommentarer :

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Usch vilken otur! Men snart kommer vår, och sol, och ljus... då brukar man allt må bättre. Kram!

Photo by Maria sa...

Ja nu hoppas jag att det vänder, både med dina sjukdomar och med vädret..
Tills det vänder med vädret får du ha knäskydd och gå försiktigt..

KryaPåKramar
Mia

delfinolins hälsoblogg sa...

Usch då så'n osis du haft.
Inget immunförsvar kvar?
Stärk immunförsvaret min vän med antioxidantrika livsmedel, fulla med massor av vitaminer, enzymer osv :)
Och när du äter antibiotika bör du ta goda magbakterier, som ex. provia, aktivia - stärker tarm o immunförsvar, annars blir du av med allt försvar faktiskt :/
Ibland måste man ta antibiotika, men försök att undvika det. Tar så lång tid för kroppen att bli av med antibiotikan :/
Försök att bums få hem stärkande prylar NU min vän, så att det blir ordning på dig igen :)
Och . . . knäskydd på :)
Beskyddande o läkande kramisen med kärlek o omtanke NU :D

anette sa...

Sänder över stärkande kramar i massor, hoppas att stimmet av sjukdommar tar en annan väg nu.
Ha en skön söndag, njut solen genom fönstret.
kramen

Nincasol sa...

Snacka om otur. Oj!

Halkskydd rekommenderas.
Har själv använt sådana hela vintern i år även om det tog emot första gången för jag kände mig verkligen som om jag blivit en riktigt gammal tant. Men känslan försvann snabbt dock.

Hoppas du har någon som hjälper dig lite bland febertoppar och hostattacker. Honung och citron i varmt te brukar lindra lite i halsen. Och glass. Det fick jag jämt när jag var liten och hade halsfluss. Mums.

Har själv åkt på nån influensa så huvudet känns som om det vore tre storlekar större. Sprängs snart tror jag.

Varma kramar med krya på dig hälsningar från Ninasol