24 februari 2011

Söder i mitt hjärta..

Om jag någon gång i livet flyttar ifrån min lilla stad till Stockholm så är det på Söder jag ska bo. Sonen bor för tillfället inneboende hos en kompis som bor på Folkungagatan och stortrivs också. Där finns en avspänd mentalitet som tilltalar mig. En brokig skara av olika, men helt vanliga människor som ger färg åt tillvaron.

Har idag strosat kring Medborgarplatsen, filosoferat och varit på Salong Kazol på Folkungagatan och fått både håret och själen omhändertagna. Genom att gå med i Groupon Stockholm får jag dagligen erbjudanden på olika saker i Stockholm med upp till 70% rabatt, resor, restaurangbesök, SPA-besök mm. (Man väljer själv i vilken stad man vill ha sina erbjudanden.)
 För några veckor sedan var dagens deal ett erbjudande på just ovanstående salong. Jag betalade 499:- och värdet var 1700:-. Då ingick klippning, färg/slingor, tvätt, fön och en vårdande inpackning och till det ett trevligt bemötande i en skön atmosfär. Helt klart värt pengarna och jag kommer säkerligen att gå tillbaka dit någon gång.


Erbjudandena är aktiva endast en dag och det gäller att köpa dem då, sedan är de giltiga 6 mån. Har tidigare köpt ytterligare två som jag ännu inte utnyttjat, bland annat en varm välgörande ayurveda oljemassage samt akupressur 60 min hos salong Kalpana på Kungsholmen, värde 800 kr och jag betalade 320 kr samt en timmes tatuering + uppskissning av motiv hos C.S.I Tatto på Kammakargatan, värde upp till 1700 kr och jag betalade 240 kr. Kan varmt rekommendera att gå in på länken ovan och titta, där står också hur man går till väga.

Deal eller inte, så gillar jag Söder! Mosebacke en ljum sommarkväll, Medborgarplatsen med Söderhallarna, att strosa längs Götgatan eller Hornspuckeln och bara vara eller slinka in på Söderkisen vid Mariatorget och äta en god middag...

Fick lite energipåfyllnad och har avslutat kvällen med ett glas vin och fläskfilé- och räkwok från Restaurang på G hemma i mitt lilla paradis, så nu känns det som vanligt igen! :)

3 kommentarer :

delfinolins hälsoblogg sa...

Åh, så skönt det låter :)
Vilka härliga erbjudanden, som jag verkligen ska kolla vidare på :)
Du mår väl prima du efter en så'n omvårdnad :)
Hoppas att du fått påfyllnad av energi o kraft nu då, för det är du bara värd :)
Avis - NÄ, unnande o varma kramisen på dig NU :D

anette sa...

Mitt hjärta delat med våran lillastad är givetvis på södershöjder.
Vilken härlig dag du har haft .
kram

Marie sa...

Håller med dig, söder har mycket att erbjuda...får lite Stockholmslängtan när jag läser det du skriver. Kram