1 februari 2011

Total världsfrånvaro...

Hade så sett fram emot söndagens ljusparty som jag skulle ha hemma hos mig med massor av goa tjejkompisar, gott nybakt som jag skulle fixa och fina saker att titta på... men vad händer?! Jo, vid femtiden på morgonen vaknar jag av att jag har vansinnigt ont i magen och tänker att det nog går över och försöker somna om. Men inte då. Det blir bara värre och värre.. och resten förstår Ni själva. Jag hade åkt på en ordentligt maginfluensa och under morgonen fick jag även feber.
 Usch och fy!!
Så det var bara att börja ringa runt till alla som skulle komma och avboka söndagens trivselstund.
Sen har jag sovit, sovit och sovit och konstaterade igår kväll att jag gått miste om två fantastiskt härliga soldagar under min totala världsfrånvaro.


I eftermiddags tog jag mig ut en stund för att få lite luft i nosen och ikväll träffa käre bror med svägerska som vanligtvis bor i Spanien och nu varit här lite mer än en vecka och ska åka hem på torsdag morgon. Inte nog med att magsjukebacillusken hoppade på mig, den hoppade på dem också på söndagen. Vete sjutton var den kom ifrån?!
Har fått smeka min vackra svägerskas fina mage och känna små sparkar från en liten Oliver som beräknas komma i slutet på april. Längtar redan till i sommar när jag återigen ska åka till mitt andra hem i Spanien och få se det lilla livet i verkligheten!

5 kommentarer :

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Stackars dig vilket elände och vilken besvikelse! Men bra att du kan drömma dig till sol och värme och veta att det är en sanndröm!

Pia sa...

Ja, Eva, det är härligt att veta att det kommer en sommar även i år.
Kram fina Du!

annika sa...

Den rackarns magsjukan kan få försvinna från jorden :)
Tur att det finns annat att se fram emot.
Tur är också att jag hittade hit till din blogg...
annika

Caja: sa...

Hoppas du mår bättre idag Pia. Åh...Spanien...jag var på Teneriffa hela september -10 och idag lämnades en ny ansökan om 4 veckors rehab till detta året...jag tror inte att jag får det två år i rad..men hoppas kan man ju.

Varm kram till dig med en önskan om att du är frisk nu i skrivande stund, onsdag kväll/caja

Kim M Kimselius sa...

Vad tråkigt för dig att bli magsjuk när du hade något så trevligt att se fram emot. Hoppas att du mår bättre nu. Kram Kim