8 mars 2011

Förberedelser

Dagarna rinner iväg som sand i ett timglas och jag är fullt sysselsatt mest hela tiden. 
Än är det ljuspartyn, aloe vera spa-kvällar, feldenkraisgrupp, tjejträffar eller festplanering. Anmälningarna till festen har droppat in och vi är nu 36 glada vänner och nära och kära som ska festa natten lång (förhoppningsvis) den 2 april. Har bestämt mig för vilken catering jag ska beställa ifrån, vilket vin som ska inhandlas och vilken dukning jag ska ha. Glömde skriva på inbjudan att jag vill ha glitter- och glamour, paljetter eller långklänning... men det går  ju att nämna det så här i efterhand också, så de som inte redan vet det ska få sig ett litet telefonsamtal de närmaste dagarna.


Av den anledningen tror jag att jag ska sy mig en ny klänning, så förra veckan var jag och handlade mönster eftersom jag redan hade tyg hemma. Tänk så bra det är att låta tyg "ligga till sig" tills man vet vad det är man ska sy av det. Köpte för flera år sedan ett mörkbrunt vackert tyg med lite mockaliknande yta som nu kommer väl till pass för den modell jag valde, så den får bli premiärklänning på min nya symaskin. Bandet inhandlades för flera månader sedan bara för att jag tyckte det var så vackert och det blir perfekt tror jag. 
Slutresultatet visas här när klänningen är klar.

Solen börjar skina med sitt vackraste leende och smälta bort snön, kvällar och morgnar blir ljusare och vad gör väl än vintertrött själ gladare!
Idag är det internationella kvinnodagen, tillika fettisdagen, men semlan hoppades över och jag tycker att vi kvinnor är lika fantastiska vilken dag än på året det är!

7 kommentarer :

Photo by Maria sa...

Åh så kreativ du är.. Jag sydde kläder till barnen när de var små men det var ju längesedan..
Din klänning kommer att bli så snygg.. Ser fram emot att se det färdiga resultatet..

Njut av onsdagen.,

Kram Mia

delfinolins hälsoblogg sa...

Oj, så fullspäckat med härliga o mysiga "happenings" du har :)
Och DEN festen och DEN klänningen blir nå't att minnas - länge :)
Ser fram emot att beskåda den vackra klänningen :)
Kraftfull lycka tillkramis
från "mig" NU :D

Pia - My Green Blog sa...

Du är verkligen en tusenkonstnär:)
Jag säger då det. Vi kvinnor kan det mesta. Du syr festklänning och jag målar panel. Inte illa!
Din festklänning kommer att bli jätte vacker och festen oförglömlig. Precis som det skall vara!

Caja: sa...

Vad spännande det ska bli att se din klänning...har du sett vad bandet harmonierar med din bloggbakgrund...

Ha en jättefin dag vännen, kram/caja

Anna sa...

Vilken fest de blir, spännande med din klänning.
Brukar du sy ofta?
Ha de bra! Kram

Pia sa...

Tack för härliga kommentarer. :)

Hade inte noterat hur bandet passar bra med bloggbakgrunden Caja, men det tyder väl på att jag gillar rött, rost och snirklingar.. ;)

Anna, nuförtiden syr jag inte så ofta, men när barnen var små sydde jag nästan alla mina kläder och även kläder till dem. Under en period sydde jag också balklänningar på beställning.

Kram till Er alla!

Nincasol sa...

Vad kul att upptäcka att du syr.
Jag sydde jättemycket förr.
Gick först på en sykurs faktiskt och sen var det igång.

Oj, vad roligt det var för jag lyckades med konststycket att göra lite egen design också.

Om jag får skryta lite så sydde jag precis allt t.o.m. en överrock till min son tills han skulle ta studenten och en till mig.

Ångrar bara att jag inte fotade allt jag sydde på den tiden för det hade varit roligt att ha

Nu har jag legat av mig.
Syr i princip bara gardiner.
Lite synd egentligen.
(Datorn kanske tog över ... hahah)
Kram Piafina.