14 mars 2011

Trött...

Kan inte påstå att jag håller på att förta mig beträffande mina festförberedelser, har inte ens klippt till klänningen än. Som vanligt när det gäller mig så är det ketchupeffekten som gäller. Först kommer inget, sen kommer inget, och så hoppsan kommer allt...

Har umgåtts med goa vänner, haft min älskade mellanmusketör Noel hos mig i helgen och firat systerdotterns intågande i tonårstiden. En massa skratt, glädje och kärlek... men trots det är jag oerhört trött hela tiden. 


Sedan en månad tillbaka har jag fruktansvärt jobbiga svettningar på nätterna. Jag som sovit bra i hela mitt liv, vaknar plötsligt 4-5 gånger varje natt och måste kasta av mig täcket trots att elementet är avstängt och fönstret står på glänt! Stundvis kommer dessa även på dagarna när jag minst anar det. Riktigt ordentliga klimakterievallningar med andra ord! Ska till husläkaren om några veckor och hoppas få hjälp, för det är inte roligt det här! Har också börjat dricka Aloe Vera, som är bra mot det mesta.

Hur som helst så börjar tiden dra ihop sig. Jag har 40 gäster som kommer till min fest och det ska bli hur kul som helst... trött eller inte! Även om jag nu mest vill sova.........

7 kommentarer :

delfinolins hälsoblogg sa...

Ketchupeffekt och trötthet -
OCH fest :)
Svettningar också - mitt i alltihopa, typiskt :/
Här får du en kraftgivande massage med svettdämpning kram, som gör dig pigg och allert igen - fit for fight för The Big Party :)

Photo by Maria sa...

De där svallningarna låter inget trevligt, hoppas du kan få ngt för det så du kan sova utan att svettas.. Och ngt mot tröttheten med..

Mysigt med ett litet barnbarn hos dig i helgen..

Kram Mia

anette sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
anette sa...

Hej Pia !
Lämnar här ett par tips om svallningarna..

Femalbalans naturprodukt inga farliga ämnen, väldigt bra dock lite dyrt .
Bra mot PMS och klimateriebesvär,( min gynekolog rekomendera detta till mig ) en sen kvällspromenad precis innan du lägger dig fungerar faktiskt bra också..
Härligt med en egen tillverkad klänning till ditt stundande kalas.
varm kram

Pia sa...

Tack för tipset Nettan!

Jag har faktiskt redan beställt Femal balans. Hittade det lägsta priset på Vitaminvaruhuset.se (219:-) Där kunde man också beställa tre-pack till ett väldigt bra pris, eller månadsprenumerera. Funkar det på mig så blir det något av de alternativen.

Och så tog jag en rask promenad för en liten stund sedan! :)

Delfinolin och Mia! Tack för peppande kommentarer. :)

Kram till Er alla!

anette sa...

Kalas bra min vän..
Börja med två morgon och kväll under 6 veckor du kan sedan prova gå ner till en morgon och kväll, men det fungerade inte för mig, efter ett par månader fick jag öka dosen igen.
Lycka till och tack för tipset ska best. därifrån jag också (299:- i affären) ..
kram

Marie sa...

Så kul det låter med fest...och hoppas du också njuter av alla förberedelser. Så får vi hoppas att du snart får sköna nätter, men mycket god sömn. Kramar