24 augusti 2011

Goda gärningar...

Sitter och ser filmen "Skicka vidare", som jag sett tillsammans med yngste sonen tidigare  flera gånger när han var yngre. Han älskade filmen och budskapet om att göra goda gärningar för varandra som sprider sig som ringar på vattnet och grät över det orättvisa slutet. 
Det är nu några år sedan och jag är övertygad om att han fortfarande tänker likadant. 
Är det inte så det ska vara... att vi gör något gott för varandra utan någon som helst egennytta, och  gärna för någon vi inte känner? 
Tanken är god och förhoppningsvis föregår den också handling!

Idag har jag själv gjort en god gärning! Kanske inte lika god som i filmen eftersom jag själv också får ut något annat än bara välmåendet av handlingen. Jag har köpt fair trade-märkta varor från The breastcancersite store, se nedan.


Man kan själv välja vilken välgörenhetsorganisation på sidan som man vill stödja genom sitt köp. Klicka på länken ovan och kika på allt fint som finns där!

1 kommentar :

anette sa...

Filmen du beskriver är helt fantastiskt bra, men slutet är lite trist.
Tackar för länken har precis klickat in och blev så sugen att beställa lite och att det är för en god sak känns ju som en riktig bonus.
Njut helgen
kram