4 september 2011

Det käraste jag vet...

För någon vecka sedan hade jag mer eller mindre bestämt mig för att ta bilen och åka ner till Skåne och överraska sonen, som fyller 25 idag. Jag försökte få med mig dottern, som inte hade tid, och även den yngste sonen, som inte heller hade tid.. han tjatade hela tiden om att han hade tvättstugan och inte kunde missa den! 
Föga visste jag något som båda mina andra barn visste, nämligen att Elias och Elin hade hyrt en bil för att komma upp till Norrtälje och överraska mig. Elias tvingades således mot sin vilja att ringa och berätta detta för mig och det var så typiskt att vi båda hade samma tanke just denna helg... men så fantastiskt underbart att få rå om dem!

Fick alltså hem alla mina älsklingar på fredag, så gammelmormor (min mamma) fick vara barnvakt åt musketörerna och jag bokade bord på restaurang "På G", där vi hade det underbart mysigt och gratulerade Elias lite i förskott. 
Barnen sade att det strålade om mig, vilket det säkert gjorde av lycka av att ha dem alla samlade.


Helgen fortsatte i samma härliga anda med middag hemma hos mig för barn, barnbarn och mina föräldrar på lördagen och jag fick glädjen att få göra i ordning en födelsedagsfrukostbricka till Elias i morse. Det kändes nästan som förr i tiden!

Inga kommentarer :