13 september 2011

Värdefulla vardagsbestyr...


Så här med några dagars erfarenhet av småbarnsbestyr som jag nästan glömt bort, varav ett blöjbarn, så är igenkänningsfaktorn ganska hög trots skillnad från barnbarnen som det skiljer 2,5 år och mina egna tre som det var 5 år mellan. Det sistnämnda underlättade nog däremot bestyren lite mera. 
Visst är det krävande och ansvarsfullt, men just nu känns det som en ynnest att få vara så nära i vardagslivet och allt vad det innebär.
 Farmor och jag delar sysslorna, den äldste musketören sover hos henne och jag sover med de minsta musketörerna hemma hos dem.
Det svåraste är att säga nej och vara konsekvent, vilket inte var min starka sida som mamma heller. 
Men helt klart har jag slagit två flugor i en smäll...

Glädjen av att få vara delaktig i mina barnbarns vardagsliv för att jag älskar dem och blir glad av dem!
Glädjen av att kunna ge detta till min kära dottern och käre svärson för att jag älskar dem och av hela mitt hjärta unnar dem denna semester på tu man hand!
Idag fick jag och farmor ett blombud från Kefalonia och det kändes varmt inombords!

1 kommentar :

anette sa...

Vilken ynnest för dig att få äran att ta hand om barnbarnen en hel vecka.
Spännande, fast man skulle nog bli lite trött psykiskt pga att man vill ju göra sitt allra bästa för dom små och fören själv såklart.
Hoppas att ni har det gör-kul och mysigt.Hoppas att vädret blir lite bättre för utomhusäventyr.
varmkram från en farmor ;)