3 november 2011

En annan dag...

Naturligtvis såg jag hela "Borta med vinden" igår! 
Och börjar man titta på en film som är tre timmar lång och börjar kl 23.30 så kan vem som helst räkna ut med lilltån att då är kl 02.30 när den är slut. Men inte blev jag trött inte. Har kommit in i en egen dygnsrytm de senaste veckorna som passar min dygnsklocka perfekt. 
Obotlig nattugla är bara förnamnet.... och sen sover jag ju nästan aldrig mer än 6 timmar per natt, så det blir i alla fall inga jätteslånga sovmorgnar om jag somnar kl 02.00.

Har nostalgiska minnen till första gången jag såg filmen, tillsammans med en ungdomskärlek och jag har sett den flera gånger efter det, men upptäcker nya saker varje gång jag ser den. Igår natt skrattade jag högt för mig själv flera gånger över likheterna mellan Scarlett O'Hara och mig själv i vissa situationer... :)


Gårdagens sunkdag är ett  minne blott, och knappt det. 
Idag var en annan dag, precis som jag bestämt mig för.

Ex-särbon hämtade ut mig för att uträtta lite ärenden och passade samtidigt på att byta till vinterdäck på min bil och tvätta och städa den, något som jag verkligen inte förväntat mig. Ja, vad kunde jag bli mer än oerhört tacksam och glad!
Något annat som gjorde mig glad var en klänning av märket Lavand som jag skickade efter. 
Samma märke som på klänningen jag hade på min 50-årsfest och som jag älskar. Lavand är ett spansk klädesmärke som kommit lite i bakhasorna av Desigual som ju är oerhört populärt just nu.
Deras klänningar känneteckas av färgstarka accenter och jag tycker att de är så fina och helt i min stil. Att det dessutom var 64% rabatt på klänningen gjorde inte saken sämre eftersom de annars är rätt så dyra.

Skönt att dagen blev vad jag gjorde den till!

2 kommentarer :

delfinolins hälsoblogg sa...

Åh, så härligt - "Borta med Vinden" (trots att jag inte var nå'n nattuggla) :D
Och - klänningen - bara så läcker :)
Vilken ex-särbo och vilken tur att det blev en "annan"dag :)
Med positiva energier o tanker så blir det så - och det vet du :)
Änglar positiva kram
från mig i Viken
:D

Pia sa...

Tack snälla Du för fin kommentar.

Kram till Dig också.!