14 november 2011

Grattis lilla mamma!

Idag är ingen vanlig dag, för idag är det mammas födelsedag!
Hon föddes för 75 år sedan i Karelen som enda flicka i en syskonskara på 7 barn och som näst äldst fick hon många småbröder att pyssla om.
När hon väntade mig var hennes största önskan att hon skulle få en flicka... och så blev det! 
Vilken lycka för henne, och för mig att hon blev min mamma.
Idag har hon Öppet hus så jag åker strax dit med min vän Maria, men på lördag blir de stora festligheterna tillsammas med några av morbröderna som kommer från Finland med fruar och alla andra nära och kära, barn, barnbarn och barnbarnsbarn!
Vilken fest.. och vilken rikedom!


Grattis lilla mamma 
från Din förstfödda!

7 kommentarer :

Livet och vardagen sa...

Vilken mysig blogg du har!

Pia sa...

Hej Ulla!
Tack för fina ord och för att Du hittade hit!

Kram i novembermörkret!

delfinolins hälsoblogg sa...

Var tacksam och känn dig välsignad över att vara så efterlängtad :)
Och att få leva i en så'n kärlek :)
Inte alla förunnat . . .
Hipp hipp hurra o ha det bäst :)
kram med kärlek
:D

Pia sa...

Tack Delfinolin!
Kärlek till Dig!
Kram :D

Joanna Björkqvist sa...

Vilken fin bild på din mamma!

Hoppas ni fick en trevlig dag tillsammans och att det blir en toppenfest på lördag!

Kram!

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

Grattis till din mamma!!
Min älskade pappa fyller 75 i januari. Han är min mentor, min förebild och min idol!
kram E

Pia sa...

Joanna: Visst är hon snygg! Jag tackar å mammas vägnar! :)
Vi hade en skön och trevlig stund på kvällen.

Den Ofrivilliga Bloggaren: Tackar Dig också å mamsens vägnar.
Det är härligt att få ha sina föräldrar i livet.

Kram till Er båda!