8 november 2011

Så där ja....

Gipset är borta, efter nästan 5 veckor! Men det känns helt klart väldigt skumt, som om jag saknar något på foten.. och märkligt att stå på den med en sko på sig. Problemet jag fått är att jag inte vet vad jag ska ha på fötterna, jag har ju bara smala skor och dem får jag inte ha på ännu ett tag! Beställde förra veckan ett par kängor som kanske kan vara passande, jag tycker i alla fall att de är häftiga!

Det är inte klokt hur fort tiden har gått och jag har fortfarande inte fått det bekräftande brevet med lösenord från försäkringskassan som gör att jag kan kontakta taxibolaget för att få mina resor till arbetet. Får fortfarande inte belasta främre delen av foten så dessa resor är nödvändiga för att jag ska kunna ta mig dit under sjukskrivningsperioden. 
Nu håller jag bara tummarna att brevet kommer vilken dag som helst!
Sena eftermiddagen kröntes med ytterligare glädje, då jag fick min första guldstjärna hos Viktväktarna! 
Jag har lyckats gå ner i vikt varje vecka under min hemmavaro utan att röra på mig nämnvärt och det är jag jättestolt över. Nu känns det också i kläderna!
Fy sjutton vad jag är bra!

5 kommentarer :

Photo by Maria sa...

Ja fy sjutton vad du är bra!!!! Grattis till stjärnan..

De kängorna kikade jag på i vår skoaffär här i byn, jättesnygga!!!

Hoppas brevet dimper ner i lådan idag..

Kram Mia

delfinolins hälsoblogg sa...

Heja på i tillfrisknandet av foten :) och - jättesnygga känger :)
Tummisar för limon :)
Kraft o ljus :)
:D

Pia sa...

Tack för pep!

Kängorna kom idag och var tyvärr på tok för stora trots att det var storlek 36, så de åkte tillbaka!:(

På måndag börjar jag jobba!

Kram på ER!

Joanna Björkqvist sa...

De där kängorna har jag också slängt blickar på länge... SÅ himla snygga!!!!

Vad skönt att få återgå till jobbet och rutinerna på måndag!

Kram!

Pia sa...

Tack Joanna, det ska bli jätteskönt att återgå till "riktiga" rutiner... jag har ju lagt till med andra rutiner under sjukskrivningen! ;)

Kängorna är jättesnygga, men alldeles för stora, så det får bli andra. Jag hittar nog några! :)

Kram till Dig också!