23 november 2011

Små steg i taget...


Fortsätter nu att ta små steg i taget för att nå till någon slags optimal tillvaro där jag kan känna mig nöjd med både arbete och privatliv och förhoppningsvis också växa som människa. 

De enklaste stegen är de jag använder apostlahästarna till... och foten som nu håller på att återgå till normaltillstånd, men som tar tid att läka. Det går sakta, men det går framåt. 
Vikten är ytterligare ett steg där det går sakta... tre steg fram och ett steg bak, men det får också ta den tid som krävs, den här gången ska jag jäklaranamma lyckas.

Nu har jag även bestämt mig för att byta jobb!! Tanken har föresvävat mig ett flertal gånger de senaste åren men stannat därvid. Det är lika lätt att stanna på ett arbete man varit på länge av bekvämlighet som det är att stanna i ett långt förhållande av samma skäl. Man får upp gnistan för korta stunder för att man så gärna vill, men ingendera fungerar i längden för man bara lurar sig själv och glädjen försvinner. Har sökt ett intessant och tänkbart jobb där jag får pendla ytterligare en timme, men det kanske är värt det om jag kommer så långt i urvalet. Det får utvisa sig.
Det kanske rentav öppnar sig andra dörrar... små små steg i taget!
Nu har jag i alla fall gläntat på några, så när jag minst anar det kanske jag också hittar kärleken igen!

4 kommentarer :

Livet och vardagen sa...

Så bra att du sänder ut sina önskningar i "universum", tror att det är lättare att nå sina mål om man verkligen vet vad man vill. Kram

Photo by Maria sa...

Det tror jag.. Att kärleksdörren kommer att öppnas helt =)
Du är så klok.. Att byta jobb är nog inte fel, jag gjorde det nyss och är nöjd med mitt val =)

Kram Mia

delfinolins hälsoblogg sa...

Precis så har jag gjort nu :)
Bytt arbetställe . . .
Men nu är ju inte jag anställd, utan är min egen o ger japansk massage :)
Nu jobbar jag hemifrån, toppen :)
All kraft o kärlek för dig o din läkning o steg framåt i livet, på din nya väg, grattis :)
:D

Joanna Björkqvist sa...

Härligt med nya tankar - bra! Jag håller tummarna för både jobbet och kärleken! Kram!