31 december 2011

Tillbakablickar...

2011 har, precis som de flesta år, bestått av ömsom vin och ömsom vatten.
Oro och lycka över barnen och barnbarnen är ständiga följeslagare i livet och gör att jag känner att jag lever!

Det blev ett år av självständighet, då jag fick vänja mig vid att bo ensam och njuta av det så mycket jag kan... förvisso med enstaka stråk av oro och rastlöshet, vilka ju är en del av min personlighet. 
Härliga stunder med underbara vänner har förgyllt tillvaron under året och en tur till mina älsklingar i Skåne på försommaren, gav en försmak av sol, värme och ledighet.

Den "obligatoriska" Spanienresan till nära och kära tillsammans med kär vän var som alltid lika avkopplande och hösten blev, trots operation av min fot som gick över förväntan, lika förtrollande vacker som bara hösten kan vara.

Jag fick äran, tillsammans med barnbarnens farmor, att få tillbringa en vecka tillsammans med mina små musketörer när älskade dottern med make åkte till Kefalonia och komma de små liven ännu närmare. En både jobbig och härlig vecka fylld av många barnbarnskramar!

De jämna födelsedagarna har duggat tätt, med min egen 50-årsdag först, sedan barnens 25-, 30- och 20-årsdagar och mammas 75-årsdag... så nu kan vi pusta 5 år igen! 
Den äldste sonen fick ett efterlängtat jobb han sökt och den yngste fick tag på en lägenhet som han snart flyttar in i, och det värmer mitt modershjärta att de funnit sin plats i livet åtmintone för tillfället.
För att det är föränderligt det vet vi ju alla.
Ett årsskifte innebär alltid tillbakablickar och reflektioner över året som gått, men också förväntningar inför det som står för dörren!
Jag har ett nytt spännande år framför mig.. då jag tagit mod till mig och sökt nya vägar i livet och ska börja på ett nytt jobb. Oavsett hur det blir, så har jag tagit steget... som kanske öppnar nya spännande dörrar.
Låt oss inte glömma att det är NU vi lever och andas och ta vara på alla stunder av lycka.
Se tillvaron an med tillförsikt och nyfikenhet och ångra ingenting, utan se allt som sker som erfarenheter. 
Kramas, älska, skratta och njut
och glöm inte det där lilla leendet Ni vet! :)

1 kommentar :

Livet och vardagen sa...

Lycka till med ditt nya arbete, modigt att starta om!