19 november 2012

Energins återkomst...

Nu har tiden gått så där rasande fort igen och jag undrar vart de tre föregående veckorna tog vägen...
Började jobba halvtid idag och ska göra det i två veckor innan jag går tillbaka i ordinarie arbetstid. 
Jag har tagit långa promenader, gjort ryggövningar, yogat, gått och lagt mig när jag velat och sovit tills jag vaknat. 
Har plöjt en hög med franska och italienska filmer, gråtit till "Mistrals dotter" och "Doktor Zjivago" och stickat på en spetssjal.
Kort och gott börjar energin komma tillbaka och det känns riktigt bra att jag fått möjligheten att lyssna till kroppen och ge den tid till återhämtning.
Barnbarnen har också förgyllt min tillvaro under stundom och det är en fantastisk rikedom att få ha dem så nära mig. 


Önskar alla en fortsatt härlig vecka!

2 kommentarer :

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

Glad att du mår bra och att du bloggar igen!
varm kram E

Pia sa...

Tack goa E!
Kram