23 november 2012

Jag tror jag är kär...

Hade tidigare i veckan bestämt mig för att på torsdag kväll gå och se filmen "En oväntad vänskap" tillsammans med ex-särbon eftersom jag så länge velat se den och det ännu inte blivit av. Efter att ha gått ut på nätet och kollat platsantalet insåg jag att nog måste åka ner till bion för att få biljetter, om det ens skulle finnas kvar, vilket det naturligtvis inte gjorde!
Nåja, jag gjorde det bästa av situationen och åkte till Hemmakväll istället och hyrde tre filmer. En fransk, "Nathalie", med Audrey Tatou. En svensk, "Simon och ekarna". Och en amerikansk, "On the road", baserad på Jack Kerouacs självbiografi. Nu var det bara att välja, så för kvällen blev det "On the road"... en något rörig men snyggt filmad road trip mellan vänner i en tid fylld av droger, musik och sex.

Eftersom jag varit så inställd på att se "En oväntad vänskap" bestämde jag mig för att se filmen ensam efter jobbet idag och det var definitivt inget jag ångrade! Jag skrattade, njöt och var fullständigt uppslukad av huvudpersonerna och berättelsen. Jag tror banne mig att jag blev kär i Driss, en av karaktärerna, hans underbara humor och smittande leende!
Oj, vad jag kommer att leva länge på den filmen!
Se den, om Ni inte redan har gjort det!

Inga kommentarer :