9 december 2012

Yngste prinsen och jag...

Vissa helger blir så där oerhört känsloladdade när man får umgås nära med sina barn och barnbarn. 
Denna helg är det den äldsta och den yngste som glatt sin mors tillvaro genom att finnas i min närhet.
Igår hade dottern och jag vår dag och idag fyllde yngste sonen 21 år!
Märkligt att den drömmande lille prinsen redan är en vuxen man...

Jag ordnade pastasallader, bröd och dryck och käre ex-maken med sambo kom med tårtor.
Nära och kära kom och grattade, det stimmades och stojades och jag njöt av att lägenheten som annars är så tom sjöd av liv. 
Men hur det än är, så förundras jag över hur skönt det ändå är när siste man stängt ytterdörren och tystnaden åter lägrar sig och jag kan göra vad jag vill.
Att ha möjligheten att välja är en glädje och en ynnest och jag vet att livet vore bra tomt utan allt detta.
Nu önskar jag bara att jag snart får träffa den äldste sonen, för han fattas mig alltid när han bor så långt borta... men i mellandagarna kommer han!
Den andra förlusten denna helg, förutom att den äldste inte varit här, är att jag inte hunnit ut i det gnistrande sagolandskapet för att fotografera, men jag kan trösta mig med att all den kärlek som rymts inomhus kompenserat kylan utomhus ordentligt med all värme!

Inga kommentarer :