25 december 2014

Bok- och filmhelg...

För mig innebär julen inte bara att umgås med nära och kära, vilket naturligtvis är första prioritet, utan också att få tid till läsning och att titta på film. Den här julen är inte annorlunda, läser en feelgoodroman på engelska, "Just for Christmas" av Scarlett Bailey och "Ett ljus i mörkret" av Agneta Sjödin. Behöver växla mellan engelskan och svenskan emellanåt när huvudet blir segt, engelskan måste jag trots allt tänka till på mera när jag läser, även om det flyter på.

Köpte två filmboxar med BBC Classics till mig själv i julklapp för att kunna njuta av tillsammans med en stickning en dag när snön yr eller regnet smattrar utanför fönstret och det är precis vad jag gjort under juldagen.

Hade egentligen inte alls tänkt gå utanför dörren idag, men när jag pratade med min kära dotter på telefon undrade hon om jag ville gå på bio med henne och se "Exodus", som hade premiär.
Inte kunde jag neka till det, så vi bänkade oss i bion för en 2,5 timmar lång storfilm i 3D. På det stora hela en mäktig film men emellanåt lite seg. Får betyget 3 av 5.

Nu rullar en favoritfilm i bakgrunden, "An affair to remember", med Cary Grant och Deborah Kerr. Kan se den hur många gånger som helst!

Inga kommentarer :