14 december 2014

Familjen... min svaghet och min styrka

Bortsett från lite skön musik i bakgrunden är det tyst och stilla runtomkring mig. Har haft en härlig helg med en skön blandning av nytta, nöje och kärlek från min underbara familj som betyder så oerhört mycket för mig. Några sömnlösa nätter till trots har jag lyckats hålla ångan uppe. För ibland kommer de, de sömnlösa nätterna då tankar mal som virvelvindar i huvudet. Om allt och ingenting, livets möjligheter, omöjligheter och saker som hänt. Glädjen över barnen, barnbarnen och deras liv, men ibland också en oro som kanske inte är befogad, men som ändå finns där. Brukar få säga åt mig själv på skarpen att sluta tänka så mycket, men det är svårt mitt i natten när man inte kan sova. Familjen är min svaghet och min styrka! Från dem hämtar jag styrka när det är tungt och likväl känns det i hjärteroten om det är motigt för dem.

Idag har vi gratulerat min yngste prins som fyllde 23 år i veckan som gick. En liten tomtenisse som fått många törnar i sitt unga liv, men som har en mängd framtidsplaner och är en av mina stora stoltheter. Jag gjorde två olika smörgåstårtor, något som han älskar, och lägenheten fylldes av stim och stoj, glädje och kärlek av alla som kom för att gratulera. När siste man lämnar mitt hem efter dessa härliga tillfällen blir tystnaden så påtaglig. Avskyr när det blir så, men vet att det går över strax och att det inte dröjer länge tills vi ses igen. Det är helt ofattbart att det är 20 år mellan bilden på min fina lilla tomte och den stilige kille som var hemma för en stund idag. 

Ta vara på stunderna, tiden går så ofantligt fort!

Inga kommentarer :