24 december 2014

Julaftonsnatt...

Så har då da'n före da'n övergått i julaftonsnatt. Skinkan doftar i köket och hallonmoussetårtan vi ska äta till efterrätt hos älskade dottern imorgon kväll står i frysen.

Som vanligt denna kväll slår jag in klapparna det sista jag gör och försjunker in i nostalgihavet... Vilken rikedom jag har runtomkring mig! Imorgon blir det grötlunch hos kära syster med familj och kvällen tillbringas hos älskade dottern med alla älsklingar förutom den äldste sonen med fästmö. Kommer att sakna dem, men vi kommer med största säkerhet att prata med varandra i telefon i alla fall, även om det inte är samma sak.

Min nyköpta julklänning från spanska märket Smash, hänger och väntar på att bli använd och julklapparna ligger under granen i spänd förväntan att få slitas upp av små ivriga händer. Det är bara barnbarnen som får julklappar i år... tror jag! ;)

Klockan har passerat långt efter midnatt och jag ska krypa ner under täcket, lika tacksam för varje dag jag får tillbringa med mina nära, och det dröjer inte länge nu. 


En kärleksfull Julafton till Er alla!

Inga kommentarer :