18 december 2014

Julen närmar sig....

Har alltid varit en person som funnit ro i att baka, laga mat och glädje i att få bjuda andra, oavsett om det är hemma hos mig eller på jobbet.
Gillar egentligen bakandet och att göra julgodiset mer än ätandet av det. Tur är väl det, för annars skulle jag ha varit ännu kurvigare än vad jag redan är... 

Ikväll bjöd jag hem mina kära kollegor på glöggmingel och vi hade en väldigt trevlig stund. Det betyder mycket att kunna hitta på saker även efter jobbet ibland, och det är lättare att visa vem man är om man någon gång ses även utanför arbetet. Nu tyckte jag att det var extra roligt att få bjuda eftersom jag inte kunnat göra det på många år då jag jobbat i Stockholm. 

Det blev hembakat och hemlagat julgodis, lite småplock, glögg och annat smått och gott. Granen är framme och julstämningen har faktiskt infunnit sig i mitt lilla hem.
Att min yngste och hans fina sambo också tittade förbi för att visa sin nya bil gladde mitt modershjärta. 
En mysig kväll i all enkelhet!

Inga kommentarer :