5 januari 2015

Uppväckt glädje...


Fem dagar har redan passerat på det nya året! Dagar som jag njutit maximalt av att bara vara. Har varit ledig sedan jul, så det blev en skön långledighet.
Barnbarn har sovit över och vi har myst på de sätt de tycker om beroende på ålder, jag har träffat vänner på fika, över middagar och tillbringat tid med nära och kära. Men framförallt har jag tyckt att det varit så skönt med bara mitt eget sällskap, en film, en stickning eller en bra bok. Har kommit igång bra med träningen, och även om jag tagit det lugnt under helgdagarna har jag i alla fall hunnit med några gånger.

Häromdagen när jag plockade bort alla julsaker och städade hittade jag mitt staffli bakom ett av bokskåpen i mitt kreativa själarum (som jag kallar det). Blev vansinnigt sugen på att börja måla igen, så hux flux stod staffliet på plats och en av de tomma pannåerna jag köpt för flera år sedan, monterades på. Har egentligen aldrig varit någon hängiven målare, utan målade porslin och tecknade mycket när jag var yngre, men eftersom jag alltid tyckt att det varit roligt att skapa på alla möjliga sätt, så har jag ändå "kladdat" lite emellanåt. Att ge sig hän åt något man tycker är roligt ger så otroligt mycket energi och tiden bara försvinner, så den tomma pannån var inte tom så väldigt länge och arbetet fortskrider på den. Inte så vackert kanske, men personligt och väldigt rogivande.
Det ena ger ju oftast det andra, så det blev några nya alster på min hemsida av fotokonst också.

Symboliskt nog så gör en blank pannå precis som ett nytt år att jag fylls av stor nyfikenhet för vad jag kan skapa av det. Har lite mer kreativa projekt på gång, men återkommer om det.

Inga kommentarer :