3 februari 2015

Förtrollad!


Har inte så mycket att tillägga för tillfället, mer än att jag varje vinter förtrollas av skönheten när marken och alla träd bäddas in av den mjuka vita vackra snön och naturen ser ut som ett sagolandskap. När jag gick från min sjukgymnast på dagen idag tog det emot att gå in och jobba igen. Jag hade gärna hämtat något av barnbarnen, dragit på mig varma kläder och gått till en härlig pulkabacke med en termos varm choklad och nybakta bullar. Den yngste sonen och jag åkte ofta pulka i "vår" pulkabacke, helst sent på kvällarna då himlen var mörk och granarna runtomkring lyste vita av snön. Vilka härliga minnen!
Jag hoppas att snön får ligga kvar någon månad och att solen också tittar fram så att vi får njuta av vackra vinterdagar, alla barn får klättra i snöhögar, bygga snökojor och busa utomhus med rosiga kinder. Det mår vi alla gott av!
Ikväll lyser månen och ger träden ett sagoskimmer och själv längtar jag efter att få lufta kameran i det vackra vinterlandskapet, men idag fick mobiltelefonen duga.

Inga kommentarer :